-->

Pagina's

donderdag 29 december 2011

Wedstrijdkaart Art Specially

Dit is mijn kaart die ik had ingezonden voor de wedstrijd van Art Specially voor de flyer van 2012. Helaas ben ik niet in de prijzen gevallen. Maar ik heb met veel plezier deze kaart gemaakt.

Hieronder de beschrijving van deze kaart.

Benodigdheden:
Crèmekleurige vierkante kaart,  dessinpapier, aquarelpaier, kraftpapier, Tim Holtz stans Tag & Bookplates, organzalint, Art Journey stempels Pen Nib, Text en Tree, Distress Inkt, Archival Inkt , Versamark, embossingfolder met tekst,  stans met swirls, Tim Holtz brads, Utee, bloemen en dewdrops.


Het dessinpapier iets kleiner dan de basiskaart snijden. De randen bewerken met een edge distresser en distress inkt (Vintage Photo en Aged Mahogany). Het kleine vierkant sponsen met Distress Inkt (Gathered Twigs, Aged Mahogany en Vintage Photo). Daarna met je vingers wat druppels water erop laten vallen en droogdeppen met een doek. Daarna de tekst en de inktspetters stempelen. Als laatste de helft van het kaartje bewerken met een embossingfolder.
Op het kleine rechthoekige stukje kraftpapier de schrijfmachine stempelen met Archival Inkt (coffee). Daarna met Versmark het hele oppervalk bestrijken en er Utee op strooien. Verhit het met de heattool totdat het een mooie vlakte wordt. Ik heb zelf op deze manier nog twee lagen aangebracht.
Vervolgens heb ik het 10 minuten in de diepvries gelegd en het vervolgens op meerdere plaatsen gevouwen zodat er breuken in komen. Dit geeft een mooi oud effect. Het kaartje is opgehoogd met foamtape.
Stans de bookplate uit en plak de tekst erachter. Plak vervolgens alle onderdelen op de kaart.




1 opmerking:

  1. Such a wonderful piece with great elements.
    Wish you a great weekend and a Happy New Year. :)

    BeantwoordenVerwijderen